Nr.24321/25.11.2024
ANUNŢ
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Alba anunţă organizarea concursului în vederea ocupării posturilor contractuale de execuție vacante, încadrate pe perioadă determinată, în conformitate cu prevederile HOTĂRÂRII nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, după cum urmează:
Post contractual pe perioadă determinată din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor – profil anatomopatologie, executant necropsii si receptie probe, gestionare deseuri pentru realizarea obiectivelor LSVSA:
Asistent veterinar, treapta I – 1 post, cu contract individual de muncă pe perioadă determinată de maxim 3 ani, al cărui temei legal pentru angajare îl reprezintă O.G. nr. 42/2004, cu modificările și completările ulterioare
Condiții specifice pentru ocuparea postului:
Studii de specialitate: studii medii de specialitate absolvite cu diploma in domeniul veterinar – vechime în specialitatea studiilor necesară ocupării postului – minimum 4 ani;
Nivelul postului: de executie
Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: – nivel baza Microsoft office;
Limbi străine: –
Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitatea de a rezolva eficient problemele, capacitatea de organizare a muncii proprii şi de gestionare a timpului, capacitatea de asumare a responsabilităţilor, capacitatea de analiză şi sinteză, capacitate de planificare, capacitatea de a lucra în echipă, capacitatea de a comunica verbal şi în scris, capacitatea de a gândi sistemic, flexibilitate, adaptabilitate la schimbări.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână
Concursul va avea loc la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Alba din Str. Lalelelor, nr. 7A, în data de 16.12.2024, ora 10,00. Proba interviu se va susține în termen de 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise. Data și ora susținerii interviului se va afișa odată cu rezultatele la proba scrisă.
Dosarele de înscriere la concurs se vor depune în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării pe pagina proprie de internet – alba.dsvsa.ro, respectiv 25.11.2024-06.12.2024, inclusiv, la secretariatul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Alba, str. Lalelelor, nr.7A, Judetul Alba. Termenele în care se pot depune și în care se afișează rezultatele contestațiilor, precum și temenul în care se afișează rezultatele finale, este de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor (selecție dosare, probă scrisă, probă interviu).
Rezultatele selecţiei dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea “admis” sau “respins”, însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul D.S.V.S.A. Alba, precum şi pe pagina de internet alba.dsvsa.ro, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului.
Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a)formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c)copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d)copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e)copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i)curriculum vitae, model comun european.
(2)Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3.
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
(7) În funcţie de decizia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34.
(8) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
(9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.
(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Pentru a ocupa un post contractual vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- condiții generale prevăzute la art. 15 din H.G. nr. 1336/2022:
- a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la 1alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h). - cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- a) persoana să aibă cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) persoana să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) persoana să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) persoana să îndeplinească condiţiile de studii necesare ocupării postului;
e) persoana să îndeplinească condiţiile de vechime, respectiv de experienţă necesare ocupării postului, după caz;
f) persoana să nu fi fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) persoana nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă. Prin excepţie de la condiţia prevăzută la alin. lit. a) pot fi angajaţi şi cetăţeni străini, cu respectarea regimului stabilit pentru aceştia prin legislaţia specifică şi legislaţia muncii.
Probe stabilite pentru concurs: proba scrisă și interviul.
BIBLIOGRAFIE SI TEMATICA: Post contractual pe perioadă determinată din cadrul Serviciului Laborator Sanitar-Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor – profil anatomopatologie, executant necropsii si receptie probe, gestionare deseuri pentru realizarea obiectivelor LSVSA : Asistent veterinar, treapta I
1.Ordonanta nr 42 din 29 ianuarie 2004 privind organizarea activitatii sanitar veterinare si pentru siguranta alimentelor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu tematica:
CAP 2 Organizarea și funcționarea serviciilor sanitar-veterinare
2.Ordinul presedintelui ANSVSA nr. 35/2016 pentru aprobarea Normelor Merodologice de aplicare a Programului actiunilor de supraveghere, prevenire control si eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protectia animalelor si protectia mediului, de identificare si inregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor si ecvideelor precum si a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere si control in domeniul Sigurantei Alimentelor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu tematica:
Normele metodologice de aplicare a Programului actiunilor de supraveghere, prevenire, control si eradicare a bolilor la animale,a celor transmisibile de la animale la om ,protectia animalelor si protectia mediului ,de identificare si inregistrare a bovinelor ,suinelor,ovinelor,caprinelor si ecvideelor:
Nota :termenii si expresiile -semnificatie
3.Ordinul presedintelui ANSVSA 145/2018 pentru aprobarea normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare si transport al probelor destinate examenelor de laborator din domeniul sanatatii si al bunastarii animalelor ,precum si din domeniul organismelor modificate genetic, cu modificarile si completarile ulterioare, cu tematica: integral
4.Legea 53 din 2003 Codul muncii,<LLNK 12003 53 13 2_1 0 17> cu modificarile si completarile ulterioare, cu tematica:
TITLUL I Dispozitii generale – CAPITOLUL I Domeniul de aplicare; CAPITOLUL II
Principii fundamentale
TITLUL II Contractul individual de munca CAPITOLUL I, Incheierea contractului individual de munca ; CAPITOLUL II Executarea contractului individual de munca
ATRIBUTIILE POSTULUI
1.Efectueaza controale oficiale prin analize de laborator,pentru probele recoltate încadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate in cadrul controalelor oficiale efectuate in caz de suspiciune precum şi în cadrul programelor de autocontrol, prin metode speficice profilului de anatompatologie
- Raspunde de receptia probelor afluite pe domeniul sănătate animală, verifica documentele insotitoare, calitatea probelor, concordanta intre datele din cereri, numarul de probe, calitatea probelor, integritatea, sa şi informeaza delegatul care a adus probe in cazul nevizarii cererilor de analiza de catre medicii veterinari oficiali si de respingerea acestora in cazul in care nu intra in legalitate
- Intocmeste si transmite evidentele contabile, transfera cererile de analiza către responsabil LIMS pentru inregistrare, redactare fise probe si transmitere/respingere probe; Participa alaturi de responsabil LIMS Sanatate Animala la introducerea in sistem LIMS cereri de analiza si transmite cererile in lucru
- Preda probele pentru efectuarea analizelor insotite de fisa de insotire probe si raportul de animale valide/invalide generate de LIMS, către responsabilul din laboratorul desemnat pentru analize
- Preia deseurile rezultate din activitatea laboratorului si gestioneaza fisele de generare, stocare deseuri primite din profilele LSVSA
- Efectuează autoclavarea deşeurilor rezultate din activitatea LSVSA, autoclavarea sticlăriei reciclabile si controlul eficientei sterilizării, conform procedurii de gestionare a deseurilor
- Efectueaza ambalarea si depozitarea temporara după autoclavarea deşeurilor rezultate din activitatea laboratorului, mentine inregistrarile referitoare la tipul deşeurilor generate si stocate, participa la predarea acestora si efectueaza cȃntarirea
- Efectuează necropsiile impreună cu medicul veterinar specialist morfopatolog sau persoana delegata sa il inlocuiască
- Inregistrează in actele de necropsie datele din documentele insotitoare referitoare la cazul respectiv si toate leziunile necropsice pe care le descrie medicul care face necropsia;
- Asigura pastrarea in conditii corespunzatoare de temperatura a probelor pană la preluarea de către profilele interesate şi a cadavrului pană la efectuarea necropsiei.
- Anunta seful de laborator, , medicul veterinar responsabil de laborator morfopatologie/necropsie, despre orice incident petrecut la primire probe sau in timpul necropsiilor.
- Execută intretinerea, decontaminarea corespunzătoare a aparaturii, instrumentarului, meselor, a spatiului de lucru unde isi desfasoara activitatea
- Informează imediat responsabilul de laborator morfopatologie/necropsie despre orice defectiune a aparaturii si orice incident apărut in funcţionarea echipamentelor
- Este persoana desemnata pentru pregatirea substantelor dezinfectante cu care se face decontaminarea intregului laborator
- Respectă normele de protectie a muncii, biosecuritate, securitatea si siguranta muncii, normele PSI şi normele interne specifice LSVSA si specifice profilului de anatomiepatologică
- Raspunde de accesul persoanelor străine in laborator şi mentine inregistrările referitoare la accesul in LSVSA.
- Participă la toate instructajele si specializarile la care este solicitat pentru perfectionarea permanent a pregatirii profesionale
- Execută si alte dispozitii (sarcini de serviciu) emise de director, şeful de laborator, responsabil profil anatomopatologie ,şi/sau inlocuitorul acestuia realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.”
- Respecta şi aplica prevederilor Regulamentului de Organizare și Funcționare, ale Regulamentului Intern și ale Codului etic si urmareste resoectarea de către personalul din subordine propunând măsurile adecvate respectării legislației specifice.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Alba şi la nr.de telefon : 0258835915, 0723603920.